Is je artikel geen goede match en wil je deze retourneren of omruilen? Dat kan! Op deze pagina vind je gemakkelijk informatie terug over de retourvoorwaarden.
Snel zelf regelen, zo gedaan
Hoe kan ik mijn producten omruilen?
Het kan voorkomen dat je aankoop niet helemaal is wat je ervan verwacht, of dat de kabellengte niet voldoende is om de apparatuur op elkaar aan te sluiten. Je bent uiteraard welkom om je aankopen kosteloos binnen 30 dagen na ontvangst bij Qnected om te ruilen via PostNL.
Hoe retourneer ik artikelen en krijg ik mijn aankoopbedrag terug?
Je kunt jouw artikelen natuurlijk ook retourneren zonder deze om te ruilen. Qnected is er van bewust dat webwinkel retouren zorgen voor een flinke belasting op het milieu. Het transport, controle van producten en verwerking van retouren zijn niet gratis en daarnaast belastend voor het milieu. Het komt daarnaast ook voor dat retouren niet meer verkoopbaar zijn door gebruiks- en transportschade: dit zorgt voor verspilling.
Omdat Qnected zich hard maakt om de wereld beter achter te laten voor de volgende generatie, willen we hier bewustwording voor creëren. Wil je het product echt terugsturen via PostNL? Neem dan contact op met de klantenservice, maar hou rekening met retourkosten van € 4,95 welke zullen worden verrekend met het aankoopbedrag.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Binnen een termijn van 30 dagen kan je artikelen inclusief bijbehorende accessoires terugsturen of omruilen. Met bijbehorende accessoires doelt Qnected op kabelbinders en beschermers van de connectoren als deze zijn bijgeleverd.
Het retourtermijn van 30 dagen gaat in op de dag dat je de producten in ontvangst hebt genomen.
We zijn je dankbaar als de verpakking in goede staat verkeert om verspilling te voorkomen. Producten zonder verpakking zijn helaas niet meer te verkopen.
Hoe retourneer ik mijn artikelen?
Omruilen door de producten langs te brengen of terug te sturen via het retourportaal is altijd gratis.
Gaat de voorkeur uit naar het terugstorten van het aankoopbedrag en heb je gekozen voor retouren via het retourportaal? Dan betaald Qnected het aankoopbedrag terug min de retourkosten van € 4,95 binnen twee werkdagen na ontvangst terug.
Je kan je retourzending volgen via de door ons geleverde PostNL track & trace code. Met track & trace kan je gemakkelijk bekijken waar je artikel zich bevind.
Tips
- Bewaar altijd je verzendbewijs. Zo kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat bij de bezorgdienst.
- Wil je meerdere artikelen terugsturen? Stop ze dan in één doos. Dit maakt het afhandelen van je retour makkelijker en is beter voor het milieu. Maak je meerdere retourzending aan? Dan zullen de retourkosten van € 4,95 voor elke individuele retourzending worden verrekend.
Wat is het retouradres?
Je krijgt van Qnected een PostNL retourlabel met adresgegevens toegestuurd. Hierdoor ben je verzekerd dat de gegevens kloppen.
Stuur je producten op eigen initiatief terug, bijvoorbeeld door zelf de verzendkosten te betalen of een andere vervoerder te kiezen? Hou er dan rekening mee dat Qnected geen retourkosten verrekend of vergoed.
Wat als ik het retouretiket niet kan printen?
Kun je het verzendetiket niet printen? Je kan de barcode op je verzendetiket bij een PostNL-punt vanaf je mobiele telefoon laten scannen. Hierdoor wordt retourneren nog makkelijker.
Waar kan ik mijn artikelen terugsturen?
Je kan het ingepakte product gratis inleveren bij een PostNL-punt. Gebruik de PostNL locatiewijzer om in te zien welk waar je je pakket in kan leveren.
Hoe weet ik of mijn retourzending is ontvangen?
Je kunt met de PostNL track & trace code bekijken waar je retourzending zich bevind. Zodra we jouw retourzending hebben ontvangen sturen we je ook een bevestiging per e-mail.