Retourneren & Annuleren

Is je artikel geen goede match en wil je deze retourneren of annuleren? Op deze pagina vind je gemakkelijk informatie terug over de retourvoorwaarden.

Inhoudsopgave:


Mag ik mijn artikelen retourneren?

Hieronder vind je de retourvoorwaarden. Het komt er op neer dat je rustig na mag denken over je aankoop. Als je je bedenkt dan mag je je artikel gratis terugsturen binnen 30 dagen na ontvangst. Je kunt je bestellingen bekijken in je account. Heb je nog geen account? Dan kun je deze aanmaken. Stuur ons een bericht zodat we je bestelling(en) kunnen koppelen aan je account. Je kunt je artikel(en) ook retourneren zonder een account door contact op te nemen met onze klantenservice. We sturen je een verzendetiket toe die je kunt gebruiken om je artikel terug te sturen.

Retourvoorwaarden

  • Je kunt artikelen retourneren of ruilen binnen een termijn van 30 dagen. Dit retourtermijn gaat in op de dag dat je je product in ontvangst neemt. Heb je meerdere producten besteld die apart zijn verstuurd? Volgens de wet is vastgelegd dat je termijn ingaat op het moment dat je alle producten hebt ontvangen.
  • We zijn je dankbaar als je de connector beschermers (wanneer bijgeleverd) ook retour stuurt bij de aankoop van een kabel.

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Retourneren is altijd gratis. We betalen je aankoopbedrag terug zodra we het artikel(en) in ontvangst hebben genomen. Je kan je retour volgen door de door ons geleverde PostNL track & trace code. Met track & trace kan je gemakkelijk bekijken waar je artikel zich bevind.

Tips

  • Bewaar je verzendbewijs. Zo kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.
  • Wil je meerdere artikelen terugsturen? Stop ze dan in een doos. Dit maakt het afhandelen van je retour makkelijker en is ook nog eens goed voor het milieu.

Moet ik betalen bij retourneren?

Nee, er zijn geen kosten verbonden bij het terugsturen van je bestelling.


Wat is het retouradres?

Je krijgt van ons een PostNL retourlabel met adres gegevens toegestuurd. Hierdoor ben je verzekerd dat de gegevens kloppen.


Wat als ik het retouretiket niet kan printen?

Kun je het verzendetiket niet printen? Je kunt de barcode op je verzendetiket bij een PostNL-punt vanaf je mobiele telefoon laten scannen. Hierdoor wordt retourneren nog makkelijker.


Waar kan ik mijn artikelen terugsturen?

Je kunt je ingepakte product gratis inleveren bij een PostNL-punt. Gebruik de PostNL locatiewijzer om in te zien welk waar je je pakket in kan leveren?


Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Natuurlijk mag je je altijd bedenken. Als je het artikel toch wilt houden dan hoef je verder niets te doen.


Hoe weet ik of mijn retourzending is ontvangen?

Je kunt met de PostNL trace & trace code bekijken waar je retourzending is. We sturen je ook een bevestiging per e-mail zodra we retour hebben ontvangen.


Wat is de verwerkingstijd van een retour?

We sturen je een e-mail zodra je retourzending is verwerkt. In de meeste gevallen is dit binnen 3 werkdagen nadat je het artikel hebt verzonden.


Hoe snel krijg ik mijn geld terug nadat mijn artikelen zijn geretourneerd?

We zorgen ervoor dat je je geld teruggestort krijgt binnen 3 werkdagen na het verwerken van je retour. Je krijgt een betalingsbevestiging toegestuurd zodra deze is behandeld. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL of achteraf betalen: binnen 3 werkdagen.
  • Creditcard: binnen 5 werkdagen.
  • PayPal: binnen 3 werkdagen.

Wil je iets anders weten over retourneren?

Neem dan contact op met onze klantenservice.